Park

e-reader

Ik laat het gekoer van de duif die vannacht mijn balkon heeft ondergepoept voor wat het is – ik zal het grijze beton later van de salpeterzure stront ontdoen. De dag wenkt: “kom mee naar buiten allemaal” en ik loop de trap af, richting het park, misschien kom ik de wielewaal nog tegen. Op het plein staat een man tegen een winkelruit te praten, de terrasjes verderop praten terug. In mijn kontzak zit een e-reader met daarop Pussy Album van Stella Bergsma, de slijter is open, die twee dingen houden verband met elkaar want Pussy Album gaat over een vrouw die per dagdeel meer liters alcohol wegkapt dan er maten in een Mahler-symfonie zitten. Sex, drank en de Negende van Mahler; en dat allemaal in een prachtig, hilarisch en treurig boek. (Eigenlijk jammer dat het op een e-reader staat want daar maak je niet zo snel een mooie foto van, ook niet als je hem op een gebatikt kussentje legt.)  Nog 50 pagina’s, dat moet lukken. Ik plant mijn rug tegen een boom, strek mijn benen tot waar ze zon raken en kom er achter dat mijn t-shirt binnenstebuiten zit.

Het is een mooie middag in het Oosterpark waar roomgeel licht blauwe bomen groen kleurt, op de dag dat Onze Lieve Heer ten hemel steeg, zonder jetpac, nog voor de uitvinding van de vliegtuig. Verderop staat een man met een klapbord, hij telt terug tot 0 – ik ga ervan uit dat ze het wasadvies, nu zichtbaar achter in mijn nek, in de postproductie wegretoucheren.

Bord park Film

Tags:, , , ,

Over wouterinspace

Blog over van alles en nog wat. Het merendeel over alles.

Een Reactie op “Park”

  1. sandra.dumas@languageit.com zegt :

    😀 :s

    Sent from my Samsung device

Plaats een reactie